ההפתעה החדשה של מרטין סקורסזה

קולנוע
לאחר "כנופיות ניו-יורק", "הטייס", "השתולים" ו-"שאטר איילנד" המוצלחים, מרטין סקורסזה וליאונרדו דיקפריו חוזרים לשיתוף פעולה יוצא מגדר הרגיל בדרמת הפשע "הזאב מוול סטריט" המתאר את עלייתו ונפילתו של ברוקר מצליח המסתבך עם ה-FBI.

ההפתעה החדשה של מרטין סקורסזה
ההפתעה החדשה של מרטין סקורסזה

אחד המתכונים של מרטין סקורסזה לאריכות ימים כיוצר סרטים הוא גורם ההפתעה, אותו גורם שתמיד מצליח להפתיע אותנו ולא משנה באיזה שחקן/ז'אנר או עלילה מדובר. במהלך 40 שנות קריירה, הבמאי המדופלם הצחיק אותנו עם הסרט "מלך הקומדיה" וזעזע אותנו עם סרטים כגון; "השור הזועם" ו-"נהג מונית". הוא אחד הבמאים המצליחים של הוליווד שייצר את סרטים מופתיים כגון;"השתולים&q uot; ו-"הוגו". ולכן תמיד נהיה בקו האש כאשר סרט חדש של סקורסזה יוצא. לאחר שתצפו בטריילר הראשון של "הזאב מוול סטריט", אתם תרצו לעמוד בתור להקרנת בכורת הסרט, אלא שאותה הקרנה (לצערנו) מגיעה רק בחודש נובמבר.

סרטו של סקורסזה "הזאב מוול סטריט" מבוסס על יומן זיכרונותיו של ג'ורדן בלפורט בשם "הזאב מוול-סטריט" אשר עוקב אחר ג'ורדן בלפורט (ליאונרדו דיקפריו), ברוקר מצליח בוול סטריט שהחל את תפקידו כפקיד המקשר בין בעלי עסקים לבין הברוקר שמטרתו למכור לבעל העסק מניות ולקבל על כך עמלה. את תפקידו הוא מסיים כאשר הוא מסתבך עם ה-FBI ומרצה 20 חודשי מאסר. הסרט מאופיין במרכיבים נואריים המתארים את חייו אישיים והסוערים של הברוקר המצליח אשר צורך סמים ומתמכר לאלכוהול ובעיקר לנערות ליווי.

"הזאב מוול סטריט" טריילר ראשון



מר סקורסזה בהחלט בלתי צפוי, ועושה הרושם שהוא יצר פה דרמת פשע מסוגננת פקחית ומפתיעה שבסופה תזכה בכל הקופה. זוהי חגיגה גדולה לחובבי ז'אנר הפשע וזאת לאחר שהטריילר מציג סרט פשע ריאליסטי ונועז במיוחד הדומה לאותם הסרטים של שנות ה-80 שהציעו לא מעט ותיארו את הפשע כמשתלם. אך עם זאת, יש גם הצד הדרמטי שלא נשאר פראייר, ג'ורדן לפורט, דמותו של ליאונרדו דיקפריו מתמודדת עם משבר מוסרי שבסופו הוא צריך לשלם על כל מעשי הנוכלות שביצע.

בדומה לסרטו של באז לורמן "גטסבי הגדול", גם פה דמותו של ליאונרדו דיקפריו מיליונר שאינו רואה גבולות ואף אינו מסתיר את עושרו מהעולם (ובנוסף מה-FBI) וכצפוי גם נוהג לעשות מסיבות ענק ביאכטה יוקרתית ובביתו הענק. מי שכבר הספיק להכיר את ליאונרדו דיקפריו, יודע שהוא ידוע באהבתו לנשים צעירות ולוהטות, וכפי שראיתם בטריילר, מדובר בנשים צעירות ומסוקסות המגרות את השחקן המהולל הנופל בקסמן.



קוונטין טרנטינו, שהביא לנו בשנה שעברה את "ג'אנגו ללא מעצורים", הוכיח כי לדיקפריו יש כישורי משחק מבריקים שתמיד מפתיעים ובגדול. באשר לסקורסזה, הוא מוכיח לנו שוב ושוב שהוא אחד הבמאים המסקרנים והמרתקים בתעשייה ששמה הוליווד, הוא גם מצליח לגרום לנו (הצופים) להיות חסרי סבלנות הרוצים לצפות בתוצר הסופי כאן ועכשיו.

הסרט "הזאב מוול סטריט" בויים על-ידי מרטין קורסזה, מתסריטו של טרנס וינטר ("אימפריית הפשע"). הסרט בכיכובם של ליאונרדו דיקפריו ("גטסבי הגדול"), מת'יו מקונוהיי ("הסיפור של מאד"), ג'ונה היל (בקרוב ב"סוף"), ג'ון ברנטל ("המתים מהלכים") וג'ין דוג'ארדין ("אמנות הבגידה"). הסרט כאמור צפוי לעלות לאקרנים בארץ בתאריך יום חמישי, 14 בנובמבר 2013.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ההפתעה החדשה של מרטין סקורסזה
סרטים בקולנוע