בא ב-VOD: המומלצים

טלוויזיה
אתם מכירים את זה שקורונה בחוץ וכל מה שיש שאפשר לצפות בו נמצא בפנים? והכוונה היא בתוך אחד משירותי ה-VOD לסוגיהם. אם תחפשו ממש טוב, אולי תצליחו לדוג איזו דרמה טובה או אפילו משובחת, נורווגית ומטלטלת, שתותיר אתכם המומים ופעורי פה. וכדי לעזור לכם עם הדיג אנחנו כאן לשירותכם

בא ב-VOD: המומלצים
בא ב-VOD: המומלצים

השיבה לצפייה בסרטים באולמות הקולנוע עדיין רחוקה גם אם תחפשו אותה עם טלסקופ וכל שנותר לצופים הכמהים לקולנוע איכותי, הוא להסתפק בשיטוט אקראי בשירותי ה-VOD. אם תשוטטו מספיק טוב בשירות הזה אצל yes, תהיה לכם הזדמנות ללכוד סרטים טובים ואפילו מצוינים ומטלטלים. לפניכם המומלצים לחודש הקרוב (או עד שיגיעו טובים יותר), כאשר הוליווד מספקת דרמת מאבק משפטי נפלאה, המבוססת על סיפור אמיתי ותחת מעטה פוטבול נוצץ ואילו נורווגיה, תפקידה לטלטל לכם את הצורה ולשלוח אתכם מיד לישון עם דיכאון.


בליינד ספוטאוי, הנורדים האלה

בליינד ספוט מתואר בתקציר המקוצרר של ה-VOD בתור סרט בצילום של שוט יחיד. צמד מילים שבהחלט מיד תופס את הסקרנות לצפות בסרט וכזה הדורש גם תוך כדי הצפייה לנסות ולהבין למה בעצם צולם הסרט בשוט אחד. באיזה שהוא שלב, של כניסה לרכב ונסיעה ליעד מסוים (כי לא תקבלו הרבה מידע שאינו עמום, בהמלצה הזו), פתאום נופל האסימון (ויסלחו אלו שלא מכירים את המטבע הקטן והמחורר הזה) שאנחנו, בתור צופים, בעצם זזים עם הסרט עד הסוף ועם הטיימליין שלו. איך אומרים באנגלית: What you see is what you get.

ואומנם הצלם, האמון על השוט הבודד, עובר בין כמה זירות ודרך מספר דמויות, אבל הקו העלילתי נותר רציף. שעה וחצי של סרט, שמתרחש בתור שעה וחצי מחיי הגיבורים ומתאר בפרוטרוט וללא שום מיסוכים או הפרדות את הנעשה בחייה של משפחה, שעוברת טלטלה רצינית. תרגישו במהלך הצפייה בסרט שסיקוונסים מסוימים מתרחשים לאורך זמן ארוך ממה שהם אמורים להתרחש בסרט, אבל זו בעצם הייחודיות שלו, להציג לצופה בדיוק את מה שקורה ואז לחטט קצת ולנבור בפרטים המניעים את העלילה.


רק שעה וחצי זמן מסך?! | באדיבות: yes

סרט הביכורים של טובה נובוטני מתחיל בגרף עלילתי כמעט מת, מזנק לשיא מטורף ולאט לאט יורד, דועך ושומר על יציבות עד לסופו וכל זאת מבחינה עלילתית כמובן, ההתפתחות שנחשפת, טפח לאחר טפח, שופכת אור ומטלטלת את הצופה ללא הרף. חלק משמעותי בעלילה מציג, שכמה שניכר בסרט כי מערכת הבריאות הנורווגית תומכת במטופליה כל כך הרבה מזו שלנו, המקבילה לה, מתגלים במהלך הסרט בקיעים עמוקים, היוצרים תסכול אצל בני משפחה אחת ואשר חובה לתת עליהם את הדעת ומעל הכל אי אפשר להתעלם מהאלמנט המשפחתי וההתמודדות ההורית עם חייהם המורכבים והעדינים של בני נוער, נורמטיביים ככל שייראו לעין בלתי מזוינת.

והשוט הרציף...למה הוא טוב? הוא מצוין כדי לא לתת לנו לברוח לשנייה אחת מהקו העלילתי, כפי שמתרחש בסרטים אשר מלעיטים אותנו ביותר מדי פרטי עלילה ויותר מדי לוקיישנים. השוט הרציף מגיע על מנת שנוכל להתחבר בעורקים ובנימים לגיבורת הסרט, המגולמת על ידי פיה טיילטה, בהופעה פשוט כבירה וכל כך ריאליסטית. השוט הבלתי פוסק הזה קיים בכדי שנהיה זבוב על הקיר או חרגול על הכתף שלה, במרבית שלבי הסרט ולא נוכל להתחמק מהרגשות הכל כך כנים שהיא מפגינה במהלכו. "בליינד ספוט", בהגדרתו המילולית, הוא שטח מת ונובוטני בהחלט משתמשת באפקט השטח המת, בשוט הרציף שלה, על מנת להעניק כוח ומשמעות לרגעים שאינם חלק מהשוט ומעצבים את הסרט כולו.


אתה מבין בכלל נורווגית?! | באדיבות yes

זהו אינו סרט שמנסה לסחוט אהדה ורגש בעזרת מניפולציות מוגזמות ומלודרמה עודפת. הוא כל כך אותנטי, אמיתי ומציאותי וגורם להרהר ולחשוב על התא האישי של כל צופה וצופה ומטעין את מי שמסוגל לעמוד בשעה וחצי, אשר מרביתה ממש ממש לא אינטנסיבית, בעומס רגשי יוצא דופן, שמצריך כוחות נפשיים וסיבולת גדולה וזאת תוך כדי שתדקלמו לעצמכם שזה רק סרט – השאלה האמיתית היא: האם אתם מאמינים בכך?





בריאן בנקסלוק-בול

דרמת פוטבול? קניתם עוד לפני שקראתם את המשך התקציר? אז...תתרווחו ותרוויחו. כנראה שאם הייתם ממשיכים לקרוא את התקציר, ייתכן ועדיין לא תבינו שאין פה שום דבר שקשור לפוטבול, מעבר לחלום של כוכב הסרט, לחזור ולשחק את הספורט אותו כל כך אהב לפני שהואשם שלא בצדק במעשה אונס וחטיפה, בשנות התיכון שלו. הסרט הזה סובב סביב התבנית הקבועה של סרטי רדיפת צדק וכמובן עובד על בלוטות המגרות את הדמעות והרגש ולא בוחל באף אמצעי, בכדי להפעיל את אותן בלוטות, בלא מעט שלבים של הסרט.


בואי, בואי...צריך איזה בכי טוב כזה לערב | באדיבות yes

זו איננה דרמת ספורט, כי אם יותר דרמת בתי משפט ומאבק על צדק, שכמובן מתקשר לאוכלוסייה האפרו-אמריקאית בארצות הברית והאפליה נגדה, בסופו של דבר ובעיקר בתחילתו של דבר. הסרט, כאמור, מתנהל באופן שיטתי ושבלוני למדי וממש מכוון לקהל יעד, אשר מחפש להתרגש מסיפורים מבוססי מציאות, כי גם אם תלכו ותקראו אחר כך ברחבי הרשת את הסיפור, בכתבות או בערך הוויקיפדי שלו, אתם תרגישו כאילו התסריט נלקח ישירות משם ובלי לעבור יותר מדי סינון.

ואכן הסרט הוא תרגום די מדויק לעלילת חייו של בריאן בנקס (המגולם על ידי אלדיס הודג'), לאחר שיצא מהכלא ועשה את ככל שביכולתו על מנת לטהר את שמו, מהתקרית שבה נקשר שמו והרסה לו את הקריירה המקצועית. הוא מתחבר לעורך דין (המגולם על ידי גרג קיניר), אשר הקים עמותה על מנת לייצג כאלו שנכלאו על לא עוול בכפם והמערכת לא מספיק איכפתית, על מנת לבחון את המקרים לעומק ולהביא לזיכויים. זעקת החפים מפשע והעוול המערכתי של בתי משפט ועורכי דין מושחתים שרק רוצים לסגור עסקאות נשמעת חזק וברור ומעורבלת באינספור מניפולציות רגשיות, שמפעילים גיבורי הסרט על הצופים.


מי אמר דרמת בתי משפט ולא קיבל? | באדיבות yes

טום שדיאק, אשר גילה לעולם את ג'ים קארי בסרטים "אייס ונטורה: בלש בצחוק" ו"שקרן שקרן" (וגם דרך ברוס ואוון הכל יכולים), הוא בדרך כלל במאי של קומדיות מטורללות לחלוטין, אבל לאחר שעבר תאונת אופניים בשנת 2007, קריירת הבימוי שלו נקטעה באופן חד והוא החל לסבול משלל תופעות לוואי שכמעט והוציאו אותו מדעתו. שלוש שנים לאחר מכן הוא ביים סרט דוקומנטרי בשם "הנני" ובו סיפר על מה שקרה לו לאחר התאונה וכעת זהו הסרט הראשון שהוא מביים מאז אותו דוקו, שבמסגרתו סיפר כיצד הוא שינה את חייו ועבר, בין היתר לגור בקראוון.

הלידה מחדש של שדיאק, בתור במאי של סרטי דרמה רציניים עדיין לא מוכיחה שינוי בגישה אל עבר קהל היעד. הוא עדיין עובד דרך שיטות שהולכות על בטוח, בכל הנוגע לסגנון הבימוי שלו ולא מעז לקחת סיכונים, כאשר הסרט הוא מרצה קהל ונעדר עומקים ורבדים נוספים ועם זאת, הוא בדיוק נותן את מה שסרט קולנוע מסוגו צריך לתת, גם אם לא מדובר במשהו מעבר לכך. יש בו עוצמות, הוא משכנע והוא פונה אל הנפש, הרגש ומזיז משהו, שלא הרבה סרטים מסוגו מצליחים, באנושיות והחמלה שלו. בחירה מצוינת לצפייה ב-VOD עבור לא מעט פלחי קהל.



הסרטים "בליינד ספוט" ו"בריאן בנקס" זמינים לצפייה ב-yesVOD
סיכום המבקר
10/
8.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על בא ב-VOD: המומלצים
סרטים בקולנוע