'החתול של שרק: משאלה אחת ודי': אולי עוד סרט אחד? ואז די

ביקורות
החתול של שרק חוזר, משום מה ומביא עמו הפתעה מענגת ואפילו די בוגרת ורצינית, לפרקים. מי שחשב שצריך את התפלץ הירוק, בשביל להחיות ספין אוף, טעה ובגדול.

'החתול של שרק: משאלה אחת ודי': אולי עוד סרט אחד? ואז די
'החתול של שרק: משאלה אחת ודי': אולי עוד סרט אחד? ואז די

מי זוכר מתי יצא הסרט האחרון ממשפחת סרטי 'שרק'? שירים את ידו ויצבע אותה בצבע ירוק. במשך כמעט עשור שלטו בעולם הילדים מפלץ ירוק וערימה של שיירי אגדות וסיפורי ילדים, אשר ליוו אותו. מסדרת הסרטים, הסדרות, משחקי הווידאו ושאר הירקות הנלווים, נותרו מדי פעם סרטונים קצרצרים לחג המולד וחתול אחד במגפיים, שקיבל סרט פרטי, בכדי לנסות ולסחוט את הפרי המרקיב הזה עוד קצת. הצלחה מיוחדת או יוצאת מן הכלל לא נרשמה והסרט נשכח לו, בעודו מסמן ומסמל סוג של פרפור גסיסה עבור הפרנצ'ייז.


אני הניסיון האחרון של שרק להישאר בתודעה | באדיבות Tulip Entertainment

הסרט הרביעי והאחרון בסדרת סרטי 'שרק' השתחרר בשנת 2010. 'החתול של שרק' יצא שנה לאחר מכן ובין לבין ניסו את מזלם, אולפני DreamWorks ויצרו שלושה סרטים קצרים וסדרה קצרה לא פחות. אחת עשרה שנים עברו מאז שהשתחרר הסרט הראשון של 'החתול...' ומעבר לעוד ניסיון כושל להרים סרטון קצרצר שלו, כשנה לאחר הראשון - לא נותר לו זכר. לו ולמפלצת הירוקה, בעלת המבטא האירי-סקוטי. פתאום עכשיו, משום מקם וללא הרבה אזהרות מוקדמות (מעבר לטריילרים, כמובן), החתול במגפיים חוזר ועם קאסט יוצא דופן, שכאילו מנסה לאותת לצופים שהפרנצ'ייז לא מת; אפילו לא קרוב לזה.

הסרט הנוכחי לא מאלץ אתכם לנבור בעלילת הסרט הראשון, כי 11 שנים...לך תזכור. סרט ההמשך הזה רק מחזיר את השותפה הוותיקה של החתול - קיטי (אותה מגלמת, פעם נוספת, סלמה הייק) ויוצא לדרך, להרפתקה חדשה ועם עוד חבר חדש ומכונן, לצוות המרכזי. תאריך יציאתו של הסרט מכוון היטב, בתור כזה מרכזי; עבור ילדים, ברחבי העולם ובתקופות של חג מולד וחנוכה; כאשר הוא משווק בתור סרט ילדים ענק ומגבה את עצמו בקאסט איכותי, לכל הדעות. אחרי הצפייה בו, אפשר לומר שהוא לגיטימי לחלוטין ואפילו מחזיר עטרה ליושנה עם תסריט כתוב היטב וכמובן ביצוע מלהיב, פסיכי על גבול הפסיכדלי ופשוט כיף גדול וחוויה לכל המשפחה ובעיקר כזה, המעורר מחשבה, בשונה מלא מעט סרטי ילדים בנאליים.


מי רוצה עוד צבעים חוץ מהצבע ירוק? | באדיבות Tulip Entertainment

אם ראיתם את הטריילר, אתם עשויים לחשוב שאתם יודעים מה תהיה העלילה, פחות או יותר. שקר גדול. רק את ההתחלה תקבלו בטריילר ואחר כך הפתעות משוגעות לחלוטין, אשר זורמות היישר מפרי מוחם הקודח של צוות תסריטאי הסרט. הנקודות החשובות הפעם, מעבר לדימיון המפותח של צוות תסריטאים מיומן באנימציה ובכלל, מתמקדות בכך שהסרט גם פונה לקהל מבוגר ובניגוד לסרטי חגים חביבים, שמעבירים מסר ישיר ופשוט, ערימת המסרים של 'החתול...' כוללת הרהורים על מוות, ניצול הזמן בחיים, על לא מעט מחשבות על הסוף, העשוי להגיע בכל רגע נתון וכמובן גם על חברויות קצת שונות, בעיקר כאשר ישנה דמות מאוד מאוד מצולקת וחדשה, שמצטרפת לקאסט ומעבירה הכל בהומור, שלא תמיד עובר חלק בגרון הילדים, אבל עבור מבוגרים, זה כמעט גובל בהומור שחור.

החתול, הידוע בזכות תשע הנשמות שיש לו, מגיע לזו האחרונה, כמובן אחרי קרב מרהיב, מעורר וצבעוני. הוא מגלה שהוא חייב להוריד הילוך ואפילו כמה, על מנת לשמור על מה שיש לו ופשוט להישאר חי ולאור העובדה שחייו לא היו שגרתיים עד כה, הוא מנסה את מזלו בחיי שגרה חתוליים אפרפרים מאוד. הכל משתנה כאשר זהבה ושלושת הדובים מגיעים לחפש אחר עקבותיו ומושכים אותו, בעל כורחו, להרפתקה חדשה, אשר תסמן בעבורו מפנה מהשעמום והשיממון, שבחיים הזהירים והחדשים, אותם החליט לחיות, כדי להימנע ממוות. ההרפתקה החדשה תהווה בעבור החתול מעבר חזרה אל חיים מלהיבים, על הקצה, עד הקצה וכמובן גם ובעיקר, חיפוש אחרי הגשמה עצמית מחודשת בעבורו, כאשר הוא מרגיש שהמזל מאיר עבורו פנים, פעם נוספת.


איפה הדייסה שלנו?! | באדיבות Tulip Entertainment

המשך הסרט עדיין נשען, באופן חלקי, על מעט מאוד אייקונים מעולם האגדות, שכמובן החתול במגפיים הוא הראשי בהם, אבל העלילה הולכת, נבנית ומתפתחת באופן נכון ומאוזן, כך שעולם האגדות נותר כמעט בגדר אקט סימבולי וברקע. הרגעים החשובים ביותר בסרט הם רגעי החמלה, חשבון הנפש וכמעט אפשר לומר המעבר בין עולם הנעורים אל העולם הבוגר. זוהי הנקודה המרכזית של הסרט, אם אפשר לסכם אותה במסגרת מצומצמת; חיים חסרי אחריות, נמהרים, פזיזים וחסרי דאגות ועכבות מאלצים אותך להפעיל שיקול דעת במיילים האחרונים שלהם ולהתאפס על עצמך, בין אם תרצה בכך או תעצום עיניים ואוזניים, לאורך כל הדרך.

החתול והסרט, במסגרתו הוא מככב, מבקשים מכם קצת להתבגר, אבל מהילדים שלכם הם ממשיכים לבקש לגלות חמלה ואמפתיה כלפי חסרי מזל. חברות, ערבות הדדית וכמובן משפחתיות עולות בקנה אחד עם המסרים של הסרט וגם הנבל שלו, מרוקן מתוכן וממצפון, יבין זאת בסופו של דבר. בשאר המחלקות, הסרט הזה מצליח בגדול, כאשר הוא מביא עולם חווייתי, מסעיר ומלא דמיון וצבעים ומרגיש, לעיתים רבות, כמו ילד שקיבל המון המון סופגניות וממתקים ומיד לאחר מכן ישב ויצר סרט עם אנימציה מצוירת והמון המון צבעים. חנוכה מגיע ואיתו הפסטיגלים ושאר האירועים הרגילים - אל תישארו אדישים ופשוט תדאגו לקחת את הילדים שלכם לרכבת ההרים המשוגעת והמשגעת הזו.


חנוכה, אה? אצלנו כריסמס תיכף | באדיבות Tulip Entertainment

בקיצור ולעניין:
בילוי מושלם לחנוכה. סרט המשך נהדר שלא נופל מקודמו ואפילו מתעלה עליו. מסתבר שלחתול הזה יש באמת לא מעט נשמות והפעם הוא בהחלט ידע לנצל אותן היטב.

ביימו וקידמו:
צמד אנימטורים בשם ג'ואל קרופורד וג'נואל מרסאדו, שאינם מוכרים יתר על המידה, לוקחים את שרביט הבימוי וכמובן מצטיינים בכל הנוגע לאנימציה של הסרט.

לוהקו ודיבבו:
בגרסה המקומית שב דרור קרן לדובב את החתול, אבל בגרסה המקורית...כבוד גדול. מעבר לאנטוניו בנדרס וסלמה הייק, אשר מאכלסים את התפקידים הראשיים של החתול וקיטי תוכלו למצוא גם צוות מסייע, הכולל תפקידים קצרים יותר של פלורנס פיו הרותחת, אוליביה קולמן הפנטסטית וגם ריי ווינסטון ואפילו ואגנר מורה, בתפקיד מזערי למדי.

כמה זמן זה?
שעה וחצי ועוד קצת. בדיוק כמה שצריך בשביל לא למרוח יתר על המידה.

סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על 'החתול של שרק: משאלה אחת ודי': אולי עוד סרט אחד? ואז די
סרטים בקולנוע