"בולרז" - פרק 1: מחיר התהילה

טלוויזיה
דוויין ג'ונסון הוא עוד כוכב, שלא כל כך נופל ועובר למסך הקטן. הסדרה בה הוא מככב עוסקת בספורט, כמה לא מפתיע ובכוכבים, אשר מתקשים להתמודד עם מחיר התהילה בזמן שהיא מתרחשת וגם קצת אחריה.

"בולרז" - פרק 1: מחיר התהילה
"בולרז" - פרק 1: מחיר התהילה

דוויין ג'ונסון (דה רוק) הוא סופרסטאר, בכל קנה מידה הוליוודי ומעבר לכך. האיש שכולו שרירים וקעקועים היה אחת הדמויות הבולטות בעולם ההיאבקות ובניגוד לכוכבי היאבקות, לשעבר או בהווה, אשר לא היו מסוגלים לרתום רק חלק מהאובר אקטינג של עולם ההיאבקות, אל עבר המסך הגדול, דוויין ג'ונסון ממשיך לעשות את זה בענק.

ימי פוסט תהילתו בזירה המרובעת סוגות בשושנים והמסלול הזה הוביל למקום אחד, אל עבר הטופ של סרטי האקשן של שנות ה-2000. הוא הפך להיות אחד הכוכבים המזוהים עם כל מכה הנוחתת, עם כל מכונית מתפוצצת וכל ירייה שנורית בסרט אקשן כלשהו...טוב, אולי קצת מוגזם, אבל האיש הפך להיות תעשייה שלמה של סרטים שוברי קופות וללא קשר ליכולות המשחק שלו (טובות בהרבה יותר מהמון כוכבי אקשן עילאיים, לשעבר), הוא פשוט פודה צ'ק אחרי צ'ק ומנצל את הגל המטורף שהוא נמצא עליו, גל הצלחה כביר.


(אתה לא משחק כדורסל בכלל?. צילום: מתוך הסדרה "בולרז")

לא מעט כוכבים הוליוודיים חוצים את הכביש אל עבר מסך קטן יותר ולא תמיד עבור פחות כסף, הכסף הגדול כבר מזמן נמצא גם כן בסדרות הטלוויזיה ואם זוכה אוסקר טרי משתתף בנשימה אחת בסדרה חדשה ומרים את הרמה שלה, אז למה לא כוכב סרטי האקשן גם כן?

עם אלף אלפי הבדלות, דוויין ג'ונסון (דה רוק) עדיין לא נמצא ברמה של מר מקונוהי וגם לא לקח פרויקט טלוויזיוני מאתגר וכתוב ברמה של "בלש אמיתי", אבל הוא לקח פרויקט שהוא יכול לגדול איתו עוד קצת במדיום הטלוויזיוני ונראה שגם אם הסדרה, לפחות לפי הפיילוט, היא לא פסגת חלומותיו של כל שחקן, יש בה עדיין משהו קיצי, ממותק וכזה שלא מעט צופים ישמחו להשקיע חצי שעה בשביל לבלות עם כוכב האקשן האהוב עליהם.

יוצרי הסדרה מצליחים לקלוע מבחינת זמנים, לפחות ולהוריד את הרף המסורתי של שלושת רבעי שעה עד שעה, אורך הזמן של חצי שעה הוא בדיוק הפשרה המקובלת בין סיטקום קומי לבין סדרת דרמה רצינית וכך גם התוצר הסופי. דרמת ספורט סרקסטית, שהציניות נשפכת בה כמו שמפניה במסיבה של כוכבי הפוטבול של הסדרה. הביקורת על אורך חייהם הראוותני של כוכבי הספורט הגדולים מגיעה בתור בעיטה מעולם הפוטבול, הישר אל תוך פרצופיהם המזוקנים של הכוכבים השחצנים.


(סגרתי עוד חוזה, הולכים לשתות?. צילום: מתוך הסדרה "בולרז")

הסדרה מתמקדת במספר דמויות, כאשר המרכזית שבהן היא דמותו של ספנסר סטרסמור (שרק ממשחק המילים של שם משפחתו אפשר להבין את הלחץ שיופעל עליו במהלך הסדרה), כוכב פוטבול לשעבר, שמתחיל לעבוד בתור סוכן שחקנים בימים שלאחר פרישתו. תחילת הסרט מציגה אותו ועוד שניים מחבריו, בהלוויה של שחקן פורש נוסף, אשר נהרג כתוצאה מתאונת דרכים (שנגמרה בגלל נערה איתה הוא בגד באשתו).

האירוע הזה אמור להיות מכונן עבור שלושת החברים, אבל במקום זה הם יוצאים בערב ומייצרים עבור עצמם אירוע מכונן נוסף, כאשר ריקי, השחקן הפעיל היחיד מבין השלושה מסתבך בצרות ומכה בחור צעיר, שמתגרה בו. משם לשם, ספנסר מתחיל את צעדיו בתור סוכן, אשר מלמד את השחקנים להם הוא דואג, כיצד לא להתנהג מלקחי עברו ופורש חסותו, בפרק הראשון על שני שחקנים תחת חוזים.

ריקי ג'ארט (המגולם על ידי ג'ורג' דיוויד וושינגטון – שם מחייב) , השחקן הפעיל והלקוח הראשון של ספנסר הוא דמות צבעונית, שחקן עם נטייה להסתבך בצרות וכמה מוצלח שהוא לא יהיה, קבוצת ה-NFL, בה הוא משחק, לא מוכנה לסבול את התנהגותו והוא נבעט החוצה. עם הזדמנות כמעט אחרונה בהחלט הוא מגיע ליעד החדש, הכולל מאמן דייקן וחריף ועם סוכן חדש מאחוריו הוא בטוח ביציאתו לדרך חדשה. צ'ארלס גרין, שחקן לשעבר, יודע שימי תהילתו היחסיים מאחוריו וצריך עבודה חדשה לתחזק את הבית המפואר בו הוא גר ועל מנת לרצות את אשתו ולא להתבטל בבית.


ׁׁׁׁׁׁׁׁ(תגיד, יש לך משהו לאכול?. צילום: מתוך הסדרה "בולרז")

צ'ארלס השמנמן (המגולם על ידי עומאר בנסון מילר, המוכר יחסית) הוא איש עם אגו נמוך, עובדה המאפשרת לו להתחיל עם עבודה חדשה בסוכנות רכב ולומר דברים טובים אודות חברו, ריקי, כאשר סוכן סמוי של הקבוצה החדשה של ריקי נכנס לברר עליו מספר פרטים בתואנה שבא לרכוש רכב. זו הסדרה וזה התפקיד החדש של דווין ג'ונסון, אשר רותם את מסת גופו המרשימה, על מנת לגלם אתלט וספורטאי לשעבר המתמודד עם החיים אחרי התהילה ומנסה להנחיל את דרכו גם לכאלו שרק החלו להתמודד עם התהילה עצמה. לפי הפיילוט, שהוא גם הפרק הראשון, נראה שלא עומדת בפנינו סדרה עוכרת שלווה וייחודית, אבל בהחלט לא רעה בכדי להעביר חצי שעה, פעם בשבוע.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בולרז" - פרק 1: מחיר התהילה
סרטים בקולנוע