ט(יוי)ריילר פארק: נקמת הסית'לוויזיה

טלוויזיה
הקיץ נגמר, ראינו בלוקבאסטרס וראינו גם הרבה טריילרים לבלוקבאסטרס, אבל עכשיו זה זמן לקחת את טריילר פארק לדבר על משהו רציני יותר. חשבנו על משהו כמו פוליטיקה, רפואה, גיימינג או האיידס של צ'ארלי שין, אבל נשארנו עם טריילרים של סדרות טלוויזיה במקום.

ט(יוי)ריילר פארק: נקמת הסית'לוויזיה
ט(יוי)ריילר פארק: נקמת הסית'לוויזיה

משחקי הכס

במאי: לא ג'ורג' ר.ר. מרטין
שחקנים: אפריל און-ריל, הצד של טוני סטארק, החלריסי של ג'ון סנואו, המתים המהלכים של החורף

העונה החדשה של משחקי הכס היא ללא ספק הדבר הכי מצופה בשנה הקרובה, בדיוק כמו ששאר העונות היו הכי מצופות לקראת השנים שלהם. טוב כמובן שהפעם זה ירגיש מאוד אחרת כאשר העונה הפעם לא תתבסס על ספר בסדרת "שיר של אש וקרח" אלא על קו עלילה מקורי לגמרי עקב עצלנותו והשקעתו של מרטין בכתיבת ספר חדש. זהירות ספוילרים בפסקה הבאה.

אין הרבה חדש תחת הטריילר, ראינו כמה פוטייג'ז חדשים וכמובן קולאז' קל לזכרם של בני סטארק הנופלים כשהטרי ביניהם הוא ג'ון סנואו. קצת בסלואו מושיין מה שנראה בפוטייגז'ס - ההלכים הלבנים פורצים את החומה, נשיקה של סנסה וביילישליטל פינגר (כן כן, זה קורה), בראן חוזר, האישונים של בראן לא חוזרים וג'ון סנואו... עדיין מדמם.

ההלכים הלבנים וג'ון סנואו משחקים תפקיד חזק מאוד בטריילר הזה. משהו שמחזק מעט את השמועה הגאונית שג'ון סנואו יחזור בעונה הבאה בתור הלך לבן שיוביל צבא שלם לכיבוש וינטרפל. כמו שהבנתם זו שמועה שממש הייתי רוצה שתקרה בשל האהבה שלי גם לג'ון סנואו וגם לאנטגוניסטים.



"ליגת הטלוויזיה" - "אגדות המחר"

במאי: DC ספורט
שחקנים: האחים סקופילד וברוז, סופר-אנטמן, הקנרית הזומבית וסטיבן אמל בתפקיד קמע המזל.

אחרי ההצלחה המפתיעה של "החץ" ו"הפלאש", הגיע הזמן להביא עוד גיבור למסך של CW. לא, יודעים מה... בואו נביא כמה גיבורים, לא! בואו נעשה ליגת הצדק, רק פחות מוצלחת, עם גיבורים ונבלים שראינו בסדרות הקודמות. יאללה מגניב ובואו נצרף את הוק-גירל ועוד כמה שלא ראינו בשביל שזה יהיה מגניב. מה יצא בסוף? "אגדות המחר", סדרת הקומיקס החדשה של המתחרים החזקים ביותר והיחידים של מארוול - הלוא הם DC.

אבל אנחנו סתם נבלים מרושעים, הטריילר החדש של הסדרה בהחלט מבטיח הרבה פאן, ורק לצפות בו שוב ושוב זה מגניב. המון האפקטים והרבה הרבה אקשן נראים בטריילר ולשם שינוי הם גם נראים באמת אמתיים יחסית לסדרות הקודמות. העלילה מתקשרת כמעט ולחלוטין ל"החץ" וקצת ל"פלאש" ונראה שכן חובה לצפות בלפחות אחת מהן בשביל להבין מה קורה כאן. עצוב קצת לראות את ברנדון רות' משחק גיבור הרבה פחות גדול מסופרמן וכיף לראות את קייטי לוץ שוב בתפקיד הקנרית השחורה.. רגע, הלבנה? הלבנה לא הייתה רעה או משהו בקומיקס? אה נכון אלה אותם אנשים ששמו את ראס אל גול נגד החץ הירוק אז עזבו לא משנה.



"ציידי הכספים" - "ציידי הצללים"

במאי: יצא לפני שנה מהסט, תרצו להשאיר לו הודעה?
שחקנים: ניצבת ב"הרץ במבוך: מבחני הכוויה", ניצב בקליפ של טיילור סוויפט, ניצב ב"אקדמיה לערפדים" ותעודת עניות לבתי הספר למשחק באמריקה.

3 הספרים הראשונים (ורק הראשונים) של כותר ספרי "בני הנפילים" הם ללא ספק מספרי הנוער האפלים, המפחידים והמרתקים ביותר אי פעם. אני זוכר את עצמי נהנה בטירוף מהספר הראשון ולא עוזב אותו לרגע. כל כך רציתי שיהיה לו סרט שיראה מה זה לכל הסרטים בסטייל "דימדומים" האלו. מה הייתה התוצאה? אחד האדפטציות המאכזבות, המבישות והכי פחות נאמנות לספרים שאי פעם נראו על מסך הקולנוע. נראה כאילו לאף אחד מהצוות שם לא היה אכפת מהספר וצפצף על הכוונה והמסרים של הסופרת הנהדרת קסנדרה קלייר לטובת יצירת רומנטיקה קיטשית שנוצרה בשביל הכסף.

אבל הקופות והביקורות דיברו אמת והסרט היה אחד הכישלונות הגדולים של 2013 בהוליווד. אז עכשיו האולפנים החליטו להאשים את קלייר שנתנה להם מוצר ש"לא תואם את האווירה שרצו" וביטלו את המשך הסדרה. קלייר הפגועה, נתנה לרשת ABC את הזכויות. רשת מוצלחת ומשקיענית שתוכל לפתח את הדמויות ביותר סובלנות על גבי מספר פרקים ותוכל סוף סוף לעשות צדק עם הספרים וללעוג להוליווד שלא הצליחו את מה שהטלוויזיה עושה מעולה. אז התוצאה נראית משתלמת?

לא, ממש לא, ממש ממש לא ועוד אלף פעמים לא. נתחיל מזה שהם נתנו סדרה שבקלות תוכל להתמשך כסדרת אימה ל-ABC Family, כנראה שלמשפחה יהיו הרבה סיוטים בלילות... או שלא. נמשיך עם זה שהם התייחסו לסדרה בזלזול, ללא שום השקעה לא בקאסט, ולא באפקטים ולא ב... כלום. אבל הכי גרוע הם לקחו את כל מה שסבלתי ממנו בסרט, כל מה שגרם למעריצים לבכות מרוב שזה היה גרוע ופרסו את זה בסדרה שכל קשר בינה לבין הספרים הוא מקרי ואני לא מגזים כשאני אומר שכלום, אבל פשוט כלום, מלבד השמות של הדמויות נשמר בסדרה הזו. מרגיש לי פשוט השפלה ואני מאחל המון בהצלחה למי שהולך לצפות בסדרה, אבל אני כבר נתתי יד במספיק ריבוטים משפילים של הסדרה. אתם רוצים לתת לספר ויזואליה טובה? תנו את זה לידיים של ג'יימס וואן או סקוט דריקסון.



"אש הולכת עם לינץ'" - "טווין פיקס"

במאי: דיוויד (חוזר) ביטץ'
שחקנים: קפטן מקלכקרן, אמנדה ל. ג'קסון , ציפלורה פלאמר בתפקיד שריל לי.

עזבו את זה שטווין פיקס, אחת הסדרות הטובות ביותר בטלוויזיה, חוזרת לעונה שלישית בריבוט משופר, אחד הבמאים המטורפים והטובים ביותר שידע העולם חוזר. דיוויד לינץ', האיש שכל כך אוהב לשחק לנו במוח ונחשב למניפולטור הגדול ביותר שנודע הקולנוע מאז סרגיי אייזנשטיין, חוזר לזרם התודעה שלנו 10 שנים לאחר "אינלנד אמפייר" ו-15 שנים לאחר "מהולנד דרייב" (ולא הסרטים הקצרים שלך לא סיפקו אף אחד חוץ ממך).

מכירים את הסדרות האלו שאתם רואים ואומרים - 'ואו, זו לא סדרה, זה סרט קולנוע לכל דבר'? אז הסדרה הראשונה שהתחילה את הגל הזה הייתה טווין פיקס. לאלו שחיו בבטן של אימא בשנות ה-90, טווין פיקס הייתה אחת הסדרות הגדולות של השנים הללו ואחת המשפיעות ביותר שנולדו על מסך הטלוויזיה. אם תחשבו על זה, "אבודים", "עמוק באדמה", "גיבורים", כל הסדרות האלה לא היו קיימות לולא הסדרה הזו.

בדומה ל"משחקי הכס", גם כאן לא בדיוק מוצגים המוני פרטים וזה יותר טיזר מאשר טריילר אבל בניגוד למשחקים, זה כבר מספיק בשביל להכניס אותנו לאותה האווירה האפלה שלינץ' יצר בשנות ה90. כמוכם, גם לי אין לי שמץ של מושג איך הסדרה הזו ממשיכה מכאן, בין אם זה ריבוט, הקדמה או באמת המשך לסדרה המיתולוגית. דבר אחד בטוח - חלומותיהם של הדמויות ימשיכו לרדוף אותם וגם אותנו.



"תקציב ענקי באופן מגוחך"- "ששת המגוחכים"

במאי: קוונטין מושפליטנו.
שחקנים: אדם גדול-הסנדל, טיילור זאב-הדימדומים, הארלי גדול-המתיקות, קרו נשכח-נעל, הקאובוי האחרון בעולם והארווי קייטל... רגע מה? הם השיגו את הארווי קייטל?

זו לא בדיוק סדרה, הרבה יותר סרט טלוויזיה או איך שלא תקראו לנטפליקס. נראה ששנים ממש רעות עוברות על אדם סנדלר אם הוא עובר לטלוויזיה. ברור שהוא לא מהשחקנים הגדולים בעולם, אבל מלהיות אחד השחקנים הכי רווחיים עד לסרט טלוויזיה? אאוץ'. אבל רגע, טיילור לוטנר והארווי קייטל גם שם? לא זה כנראה קשור לתקציב ענקי לסרט של נטפליקס. אז אחרי "מיליון דרכים להתפגר" של סת' מקרפלן, ממשיכים לעשות עוד קצת צחוקים על המערב הפרוע והקאובויים של הפעם, רוכבים על ההצלחה של הסרט החדש של טרנטינו (אמרנו הארווי קייטל לא?) וכמובן "שבעת המופלאים" הקלאסי.

הכול טוב ויפה מצד נטפליקס חוץ מזה שהתסריט הוא.. האמת פשוט מגוחך. לא הייתי מתייחס לזה כיותר מפרודיה אם זה לא היה סרט כל כך מושקע וזה טריילר שבו הקאסט יותר קיבלו מכות מאשר שאני צחקתי. זה לא מרגיש יותר טוב מ"מיליון דרכים להתפגר" וגם לא מרגיש פחות מגוחך מ"מגודלים" ושאר האסונות שאדם סנדלר מפיל עלינו. אולי זה סרט שבכל זאת יפתיע ויצדיק את התקציב שלו, אבל נכון לעכשיו הטריילר לא עושה עמו צדק.



"אנחנו לא נקרא לזה תיקים באפלה"- "The X-Files: התחייה"

במאי: כריס אמריך
שחקנים: ויוה האנק מודי, הבוסית של ג'וני אינגליש, הצ'יטארי, העולם הכי שברירי שאי פעם נראה בטלוויזיה ביחד עם המנגינה הכי מדבקת ומגניבה שאי פעם נראתה בטלוויזיה.

ג'ון סנואו הזומבי, ליגת הצדק הטלוויזיונית ובטח שציידי הכספים מתגמדים לעומת האירוע המרכזי בטריילר פארק זה (טוב חוץ מטווין פיקס), מולדר וסקולי חוזרים לטלוויזיה. למרות שה-22 בדצמבר 2012 כבר חלף, זה לא עוצר מהחייזרים לעשות בעיות ומבני האדם לעשות עוד יותר בעיות. מגניב לשמוע את ויליאם ב. דיוויס חוזר בתור האיש המעשן, הנבל הראשון שהצליח להחזיק מעמד במשך 9 עונות, אבל כרגיל לא ידוע ממש מה תפקידו ואם הוא באמת חי. בכלל, כרגיל יוצרי הסדרה שומרים על המתח והמסתורין שלפני ההקרנה, כפי שנראה לפני הסרט "תיקים באפלה: רוצים להאמין".

אפילו הטריילר, שאורכו 2 דקות, לא חושף דבר מלבד איום עצום שקרב ובא שגורם לפתיחת ה-X-Filles מחדש. אבל זה לא עוצר את הטריילר מלהיות כל כך מעולה ונוסטלגי. לפי מה שאומרים בסרטון מאחורי הקלעים, זו תהיה בהחלט סדרת המשך הרבה יותר מעונה נוספת. לא יהיו פרקים עצמאיים מול פרקי מיתולוגיה אלא פרקים שמשלבים גם סיפור מיתולוגיה וגם סיפורים עצמאיים. הקאסט, השחקנים וכמובן גם הבמאי, כולם נרגשים לקראת עליית העונה.. סליחה.. המיני סדרה החדשה של X-Filles! ועדיין לא קוראים לזה תיקים באפלה.

טריילר



מאחורי הקלעים

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 8 שנים
טויין פיקס זה לנצח
 — לפני 8 שנים
יש יורש לשאווטר מיוזיק!  —  נשבע לכם מת על הכתב הזה טוב שחזר
 — לפני 8 שנים
נקרעתי  —  קרעת אותי מצחוק
כתוב תגובה משלך על ט(יוי)ריילר פארק: נקמת הסית'לוויזיה
3
סרטים בקולנוע