"יחידת המתאבדים": בינתיים ביקום של DC, העניינים מתקדמים

ביקורות
DC קומיקס מאכיל את מארוול בטעם שהם כל כך אהבו לייצר, בעזרתו של אחד הבמאים שעזרו לייצר אותו ובזמן שמארוול ונציגיהם מתנגחים אל מול אחת המפיקות (שבמקרה הייתה הגיבורה של סרטם האחרון) החבר'ה של DC הופכים את הקערה על פיה

"יחידת המתאבדים": בינתיים ביקום של DC, העניינים מתקדמים
"יחידת המתאבדים": בינתיים ביקום של DC, העניינים מתקדמים

הפרדיגמה הרווחת בקרב קהל מעריצי הקומקיס היא כזו המדברת על כך שבעיקר בחברת מארוול יודעים לייצר סרטי קומיקס מוצלחים. תפיסת העולם הזו הולכת, נסדקת ולאיטה פוערת בור גדול גדול במוצרים המוצלחים של סרטי מארוול. בעוד "האלמנה השחורה" החיוורת הניבה רווחים מועטים מהצפוי וגם התבוססה בבינוניות, שלא רק מסומלת בקופות (סקרלט ג'והנסון, אשר משמשת כאחת המפיקות וגם הכוכבת הראשית כמובן תובעת את דיסני על שחרור מוקדם מדי לסטרימינג ופגיעה בהכנסות הקולנועיות של הסרט), החברים ביחידת המתאבדים - הפרק השיקומי, רוצצו אלת בייסבול בראשה וזינקו על הכתר בידיים שלופות. מי שעדיין ממשיכה לגנוב, פעם נוספת, את ההצגה ואת כתר המלכה היא זו אשר שמה וזהותה בהחלט מתקשרות ביחד; מלכת הטרלול והקווין הגדולה, הנותרת כבר סרט שלישי עם תפקיד משמעותי ומסמלת את התהליך החיובי שעוברים אולפני DC בשנת קורונה ואפילו קצת לפניה (וממש לא הס מלהזכיר את הסדרה המצוירת והמשובחת מאוד בכיכובה).


האלמנה מי?! | באדיבות Tulip Entertainment

את הבור ההולך ונפער מתחת לתקופה הפחות טובה, אליה נקלע באופן זמני מאוד היקום הקולנועי של מארוול, עוזרים לפעור DC, הן בעזרת יצירת אלטרנטיבות קולנועיות מוצלחות והן בעזרתו של מי שהיה אחד מהאייקונים להצלחה הקולנועית של מארוול. ג'יימס גאן, הבמאי שהפך את "שומרי הגלקסיה" הלא מוכרים לתופעה כמעט תרבותית, נקלע למריבת פליטות פה מול מיקי מאוס ומשם הדרך לגירושים הייתה קצרה ומכוערת. גאן הגיע ל-DC על מנת לשקם ולחדש את המוצר שמכרו לפני חמש שנים באריזה מרשרשת וצבעונית ובהחלט היכה גלים והניב רווחים, אבל התקבל בנחרות בוז ותגובות מעורבות בין קהל המעריצים וקהילת המבקרים העולמית. גם אם היו קולות ודעות חיוביים, הרי שהם הושתקו על ידי המון זועם וזועק על איכותו של הסרט.

מעבר לעריקה המאוד מבוקרת של גאן אל הצד השני של הקווים, מדובר גם בניסיון כפול לשווק את "יחידת המתאבדים" באופן קצת שונה מזה שבמסגרתו הוא שווק עד כה. השם באנגלית איננו נושא את הספרה 2 בתוכו, על אף שזה סוג של סרט המשך ובמקום זה, אולי על מנת לרמוז על אתחול מסוים, התווספה המילה The לשם הסרט. הבמאי כאמור התחלף ואיתו הדירוג של הסרט בתור R, במקום PG-13 ואתם יכולים בהחלט להתכונן לכך שהוא עומד להיות בוטה בכל הנוגע לשפה ולאלימות ה(מאוד מאוד)גראפית שהוא מציג. פרט שלישי ואחרון הוא בנוגע לחלקה של הארלי קווין כחלק מצוות והוא בהחלט חשוב, כיוון שאחרי שכבוד המטורללת קיבלה סרט משלה וגם גנבה את ההצגה בסרט הראשון לחלוטין, בעודה משתלטת על כל חלקה טובה בו, הפעם היא משאירה את הבמה לעוד משתתפים, על מנת שייטלו את נטל ההובלה על כתפיהם וישאירו לה להיות מתאבן וקינוח ולא מנה מרכזית.


רוצו קדימה, אני אשיג אתכם | באדיבות Tulip Entertainment

אם לא ראיתם את הסרט מ-2016 ואתם חוששים שתטבעו ביחד עם דעת הקהל העולמית, אתם בהחלט יכולים לוותר עליו ולא יפגע הדבר במאומה, מחוויית הצפייה שלכם מהסרט הנוכחי. גם הפעם יש לא מעט אקספוזיציה, גם אם לא ברמה של הסרט הקודם, אבל מספיקה בשביל שתבינו מה הרעיון הכללי של הסרט. מרבית הכוכבים מהסרט הקודם לא הגיעו לסרט הנוכחי והצופים ייאלצו להסתפק בהארלי קווין, אשר שמה הוא כבר בבחינת שם נרדף לרשימת הרוצחים השכירים בשירות הממשל האמריקני. מעבר להארלי קווין, נותרו גם צמד קפטנים, שהיו גם בסרט הקודם: קפטן פלאג, מנהיג הצוות והחייל האנושי, הרגיל וזה שנחשב בין הדמויות החיוביות, כביכול וגם קפטן בומרנג - נבל שעבר הסבה, בחסותה של אמנדה וולר, אשר קיבצה את כולם למשימה החדשה וגם היא נותרה כשריד מהמשתתפים בסרט הקודם.

הסרט נפתח בסצנת בית כלא, שם יושב לו אסיר מזדקן ומדויק בשם סאבאנט (מייקל רוקר, הזכור בתור יונדו מ"שומרי הגלקסיה" ובכלל שחקן שגאן אוהב לעבוד איתו בסרטיו). סאבאנט מיירט כדור טניס לקירות ובאופן מדויק למדי מוריד ציפור שיר קטנה. ציפור אחרת עוד תחזור בהמשך אל סאבאנט - ראו הוזהרתם. משם הוא הולך בצעדים שקטים ומדודים אל ועם אמנדה וולר, אשר מכינה אותו למשימה, אליה הוא מגויס, בעודה מבטיחה לו קיצור משמעותי בעונש וכמובן שותלת לו את השבב שעשוי לקצר את חייו, באם יחליט לערוק מהמשימה. הסיקוונס הבא הוא כבר במטוס ואז למים הטריטוריאליים של קורטו מלטז, שם מתרחשת המשימה הנוכחית של צוות היחידה, אשר חייה מוטלים בספק ומותנים בהצלחתה ובעמידתה במשימה.


להצליח או למות תוך כדי שעושים את זה | באדיבות Tulip Entertainment

ככל שהסרט הולך, נבנה ומתקדם אתם מבינים שהגעתם לסוג חדש שניזון מהאלמנטים הקומיים וגם הגראפיים של דדפול. הגסות הוולגרית והשפה הקולנועית הברוטאלית של מקרי המוות, אשר גאן הכין אתכם לפני כן כאשר ביקש לא להיקשר לאף אחת מהדמויות, מבדלים, בעזרת פילוח ראש בירייה, את הסרט הזה מקודמו. אין פרות קדושות ואין דמויות קדושות שאי אפשר לחסל בהינף כלי נשק חד. אין כאן עומקים או מסרים מסובכים שאתם עלולים לפספס, כי הכל מונח על השולחן, ליד איזמל, סכין, פטיש ומצ'טה חלודה וכל אחד ואחד מהם עשוי לחסל את גיבוריכם או את אויביהם. כל האנטי גיבורים הם רשעים בצורה כזו או אחרת וכמעט לאף אחד אין רצון לעשות טוב למען מישהו, כמו שהוא רוצה להציל את עורו, אבל חלק מהדמויות מתפתחות, מתעגלות ומקבלות קשת; בין אם זו רחבה או דקיקה, אתם תצליחו להיקשר במידה מסוימת ללא מעט דמויות, על אף שחלקן הגדול לא ישרוד.

למי שראה קצת סדרות מבית היוצר של DC, יוכל לזהות את קינג שארק (שמקבל דיבוב היסטרי מסילבסטר סטאלון הבלתי נגמר); בין אם מהאפיזודות הקצרות שלו ב"פלאש" ובין אם מהאפיזודה הארוכה יותר, המצוירת והמשובחת של הארלי קווין, שם הוא יודע לומר קצת יותר מילים. איש הנקודות הוא אחת הדמויות המצחיקות והטראגיות, שמקור סבלו מוצג בהומור שחור, מופרע ומשובח. ואז מגיע פיסמייקר של ג'ון סינה, אשר מהווה את אחת הדמויות המצוינות שיש לסרט להציע וגם הביצוע של סינה פשוט היסטרי. הוא בעצמו שווה התעכבות של כמה מילים, כיוון שבכל הופעה שלו בסרטים בהם הוא שותף לאחרונה, הוא מספק ביצועים קומיים כמעט מושלמים ומפתיעים בהתחשב בעובדה שהוא מתאבק ידוע, שהיה מזוהה עם "הטובים" והבנאליים למדי. הוא לא הופך להיות קלישאת האקשן שהיה מצופה ממנו להפוך אליה, אלא צועד בשבילים שסללו עבורו דווין ג'ונסון ודייב באטיסטה, שלצד שרירים וסצנות אקשן נפלאות, מפליאים גם בקומדיה ואת זה הוא עושה לא פחות טוב מהשניים ואפילו יותר, בהתחשב בכמות הקטנה של הסרטים שהוא שותף להם עד כה.


אנחנו צריכים בגדי הסוואה טובים יותר | באדיבות Tulip Entertainment

אם נשאיר את הארלי קווין בצד, כי היא מאמצת לעצמה תפקיד סיידקיקי למדי, הגיבורים האמיתיים והמובילים של הסרט הם ראטקאצ'ר 2, המגולמת על ידי דניאלה מלכיאור האלמונית למדי, אשר הכוחות שלה מאפשרים לה לשלוט בחולדות שבסביבה ולצד החזות העייפה שהיא מאמצת בחלק הראשון של הסרט, מתגלה הופעה עדינה, רגישה, מלבבת וכמובן מצחיקה למדי. הראשי והמרכזי שבאנטי גיבורים הוא בלאדספורט, אשר מגולם על ידי אידריס אלבה ההולך ומשתבח עם השנים וזה מספק הופעה לפנתאון ומדגים יריבות גברית בריאה לצופים ורעילה לדמויות בסרט בינו ובין פיסמייקר ובכלל הופעתו בסרט כוללת מנעד רחב של קשת ז'אנרית, אשר נפתחת עם אדישות מוחלטת, ממשיכה בהיסטריה ונגמרת בלב גדול, כפי שמצופה מהסרט. עלילתו של הסרט, בנאלית ככל שתהיה, עובדת כאשר מעבים אותה עם נפח איכותי של בימוי קצבי, פס קול נפלא, צילום חד ומדויק וכמובן יוצקים אליה את כל האלמנטים הדדפוליים, שבעזרת הומור בועט, אקשן לכל אורכו ורוחבו של הסרט ואלימות גראפית, שלוקחת המון פאוזות קומיות, בשביל להקליל, הופכת סרט שיכול היה להיתקע כמו הראשון ללהיט היסטרי בקרב המעריצים וגם אלו שלא היו.

DC קומיקס התחילה ללחוץ על הגז בלא מעט מקומות ובלא מעט פרויקטים וכאשר נראה שמארוול זורקים את כל הכלים שלהם אל תוך הקדרה המבעבעת של השלב הרביעי ביקום שלהם; חלקם עובדים, חלקם עובדים פחות, המתחרה שלהם מצליחה לעורר את עצמה לחיים ואין כמו תחרות בריאה בין שני יריבים גדולים בשביל לתת הצגה אמיתית לקהל. אם אחרי הסרט הראשון, שיצא לפני חמש שנים, אף אחד לא חיכה לתיקון או לחלק השני, הרי ברגע שזה הגיע, אפשר לומר שהיקום הקולנועי של DC יכול לסמן וי ענק ומדמם, בדרכם להצלחות נוספות. אנחנו רק יכולים לשבת, להנות ולכסוס ציפורניים בהמתנה דרוכה לקראת הפרויקט הענק הבא שלהם.


איש וכריש, מה צריך יותר מזה? | באדיבות Tulip Entertainment

בום, טראח, כוכב ים ענק!
כל כך קל לסכם סרט כזה בשורה וחצי, כאשר העלילה מצעידה את צופיה בדרך בטוחה ואילו זו עטופה בכל האלמנטים הדרושים בשביל לגרום לכל העסק לעבוד ביחד.


מי נתן את האות להתפרעות!?
ג'יימס גאן מעלה את הגיל המותר לצפייה בסרט ובכך בעצם מציל ומושיע אותו מהתבוססות בבינוניות ובבנאליות. הוא עושה לפרויקט מה שעשה בעבר ב"שומרי הגלקסיה"; מעלה את רף הטרלול, האלימות והבוטות בכמה דרגות ומגיש מוצר איכותי, מצחיק ומדמם.


מי המופרעים?
מרגו רובי בתפקיד התפור עליה בול, מוכיחה כמה ענקית היא בתור שחקנית, שיודעת להיות לא רק היפה והנוגה, אלא גם המצחיקה והמטורללת פעם נוספת. ג'ואל קינמן מבלבל מאוד בתור ג'ון סינה רזה וסינה עצמו מוכיח שאפשר להשתתף במחראות ענקיות כמו "מהיר ועצבני 9" ולהיות סתם חלק מקאסט ענק או להוביל בענק פרויקט מוצלח ומרובה שחקנים כמו זה. אלבה ומלכיאור כאמור הם הלב של הסרט ו-ויולה דיוויס פשוט מדהימה בתור הנבלה הסרוחה של הסרט, כן, גם לזה צריך כישרון על. עוד בקאסט העצום בתפקידים של דקות מפוזרות: מייקל רוקר, פיט דייווידסון, נתן פיליון, ג'אי קורטני, סטאלון ואליס בראגה ("עיר האלוהים").


כמה זמן במסכה?
שעתיים וטיפ-טיפה, שחולפים ביעף, בחיוך רחב, צחוקים רועמים והנאה עצומה.

סיכום המבקר
10/
8.0
תגובות
 — לפני 3 שנים
מפצה על הסרט הראשון  —  הסרט הראשון היה ביוני מינוס, הסרט הזה ממש מפצה עליו.
 — לפני 3 שנים
סרט פצצה  —  לגמרי מסכים שהסרט הזה טוב ויותר טוב מהקודם
כתוב תגובה משלך על "יחידת המתאבדים": בינתיים ביקום של DC, העניינים מתקדמים
2
סרטים בקולנוע