"65": תשכחו אותו בדיוק אחרי 65 שניות

ביקורות
אדם דרייבר בחלל ונגד דינוזאורים. רק המשפט הזה צריך להרחיק כל צופה פוטנציאלי מהסרט ואף על פי זאת ולמרות כל האמור, בחשש ובמורא גדולים, לא מדובר בקריסה אטומית כפי המצופה. לא נעים, לא נורא. הצ'ק בדרך.

"65": תשכחו אותו בדיוק אחרי 65 שניות
"65": תשכחו אותו בדיוק אחרי 65 שניות

לא התקיימה שום סיבה שבעולם להיכנס ולצפות בסרט הזה באולמות הקולנוע. באמת שלא. הטריילר בישר רעות, התקציר גיבה ואין שום דרייבר בעולם, שיכול לנווט כישלון חרוץ וידוע מראש כמו זה, הפוטנציאלי, אל חופי מבטחים. מסתבר שהדרייבר הזה לא באמת מצליח לנווט מחוץ לגבולות הכישלון, אבל הוא בהחלט עושה מאמצים אדירים וכבירים על מנת למנוע את הפגיעה הישירה של המטאור בספינת החלל שלו ועם זאת, עדיין מתרסק בקול גדול. למרות קולות הפצפוץ וההתרסקות שתשמעו מכיוון הסרט, אשר שמו מונה שתי ספרות בדיוק, אפשר לומר שלאחר הצפייה בו לא מדובר בכישלון היסטרי וקולוסאלי עד כדי כך, אלא בסרט בינוני ומטה, אשר אמור היה להתמקם אי שם, בין הזעה לניגובה, באזור חודשי הקיץ החמים.


רק אני יכול להוציא אותנו מהבוץ שאליו נכנסנו | באדיבות סרטי פורום פילם

כך או כך, מדובר בסרט שמבקש מכם להתעלם מההצבה של אדם דרייבר בחזיתו. דרייבר, אשר נחשב לשחקן איכותי מאוד, שבחירת הסרטים שלו היא מחושבת בדרך כלל (שימו את קיילו רן בצד, כי מי היה אומר לא למר לוקאס?), הוא בסך הכל גם בן אדם, שרוצה לפעמים להשתטות וגם להרוויח על זה כסף. מהתכונות המאוד אנושיות הללו, בהן אוחז אדם דרייבר, כאחד האדם, נולד לו, בחטא קטן, הסרט הנוכחי, אשר לוקח את צופיו אל שילוב בלתי אפשרי בין טכנולוגיה עתידנית ועידן קדום, בלי הרבה הסברים מיותרים, כי מי צריך הרבה מסגרת עלילתית ענפה או מסרים עמוקים כשהסרט מציע רובה בלאסטר משוכלל מול דינוזאורים.

נתחיל את המסע על כוכב הלכת סומאריס, שם בתו של מילס (המגולם על ידי דרייבר) עומדת על החוף ומנסה לשרוק דרך כפות הידיים, בעוד אביה ואמה מביטים בה מרחוק וחושבים כיצד לבשר לה שאביה עומד לטוס שוב, בשביל להשיג כסף לטיפולים בה. כוכב הלכת הזה לא מנסה להיראות שונה מכדור הארץ, כאשר החול והים נראים זהים לאלו המוכרים לכולנו מהכדור עליו אנחנו חיים. נסיעת העסקים של פאפא מילס היא לא כזו, אשר מצריכה טיסה לארץ אחרת כי אם לחלל החיצון ותדרוש ממנו היעדרות של כשנתיים, אבל הפיצוי בדמותם של ארגזי הכסף, אשר יעזרו לו לרפא את בתו הם אלו שקובעים כי הוא חייב להיעדר מחייה לפרק הזמן הנקוב והוא יוצא, באופן מידי, להוביל משלחת, אשר מטרתה לא ברורה כל כך, רק בכדי להתרסק באופן מפואר על מה שיתגלה ככדור הארץ לפני 65 מיליון שנים (ומכאן שם הסרט - גאוני!).


קח תמונת תקריב, אני נותן את הלוק הרציני | באדיבות סרטי פורום פילם

מילס מגלה, לאחר ההתרסקות, שהוא הניצול היחיד ששרד את טיסת הבלהות הזו, אשר הכילה המון אנשים בתאי שימור. אלוהים יודע מה הייתה מטרתם, כאשר נשלחו לטוס קפואים כמו ארטיקים אנושיים, אבל למי אכפת? התסריט החליט שדינוזאורים יהיו בסרט ודינוזאורים אכן יתקבלו ממש בכל רגע. התסריט גם החליט שיהיה כאן איזה שהוא גיבור על, שלא ברור מה תחום ההתמחות הראשי, בגינו הוא עלה לטיסה בתור טייס ראשי, אבל הוא גם יודע לרפא, לירות ממש מדויק וכמובן גם לשרוק דרך כפות ידיים, המשולבות בצורה של עיגול. כל אלו ועוד הכינו אותו למפגש עם דינוזאורים, קטנים עד גדולים, אותם יעבור ללא מורא או לחץ, בשום שלב במהלך המפגש.

תיקון טעות לתגלית של מילס מתקבל אחרי כמה שעות של דיכאון ורצון להישאר ולהיטרף על ידי דינוזאורים...הוא מגלה כי ילדה אחת שרדה את ההתרסקות, גם היא קפואה והוא יפשיר אותה וגם כמובן יצטרך לדאוג לרווחתה ולהצלתה. שם הילדה הוא קואה ולוקחות מספר דקות עד שהיא מצליחה להוציא הגה מפיה. לאחר מספר דקות נוספות, היא כבר תסמוך ותבטח באיש הזר שמבקש ממנה להירגע בשפה שאיננה מבינה כל כך. במהרה השניים מגלים על קיומה של אחת מחלליות ההצלה של הספינה, שהתרסקה על פסגתו של הר, אשר באופן לא כל כך נוח ממוקם במרחק של כ-12 קילומטרים ממיקומם הנוכחי והשניים צריכים לעשות מאמץ קטנטן, על מנת להגיע לשם בדרך חתחתים וזוחלים, על מנת להציל את עצמם ולהימלט מהכוכב שכוח האל הזה. העלילה הופכת במהרה לסיפור קלאסי של אב-בת חלופיים, אשר ייצאו מגדרם בכדי להגיע אל ספינת החלל המעופפת, על מנת להימלט מהכוכב המנוון, שמטרתם הראשית של תושביו היא לבלוס את האורחים החדשים, מבלי להסביר פנים או לברך על הגעתם.


מרגיש לי שיש כאן מישהו מגיח מאחורינו תיכף | באדיבות סרטי פורום פילם

צמד הגיבורים הראשיים מצליח לפתח הבנה, על אף פערי הגיל והשפה (מסתבר שהילדה מדברת בניב ילידי פולני-הונגרי ומצליחה לקלוט מילים בדידות ואת קונספט הבריחה אל הר גבוה) ויוצא לדרך. אתם יכולים לתאר לעצמכם איך זה הולך להתגלגל וגם איך זה הולך להיגמר ואם לא, אז זה בכלל סרט מושלם בשבילכם - רוצו לראות. אין שום ערמומיות תסריטאית או כוונה להזיז את העלילה הזו מהשביל הבנאלי, במסגרתו היא צועדת בבטחה אל היעד הכל כך צפוי שלה ובהחלט מדובר בתוצר הכי נחות, בו לקח חלק אחד מבכירי שחקניה של הוליווד, באמתלה פשוטה של העשרת חשבון הבנק שלו, כחלק מתקציב של סרט שלא התברך בשחקנים רבים מלבדו.

הבקשה של "65" היא שתתעלמו מהרבה מאוד פרטים במהלכו ותתמקדו בדרייבר, בבלאסטר וכמובן לא לשכוח להתפעם מכל הדינוזאורים, שאף אחד מהם לא באמת נורה או נפגש במהלך הסרט. וגם יער, יש הרבה יער. זה בדיוק מסוג סרטי הקיץ שמגיעים אל הצופים בהם ולא מבקשים, אלא דורשים את הכיבוי של המוח בכניסה והפקדתו לשעה וחצי אל מחוץ לגבולות אולם הקולנוע. קהל היעד של הסרט יודע היטב, שהסרט הזה הוכן עבורו וקהלים שככל הנראה יעקמו את אפם לאחר הצפייה בו, יודעים בדיוק את הנתיב להימנעות מההתנגשות החזיתית ועמוסת הטרוניות הזו. אתם יודעים בדיוק אם הסרט הזה הוא בשבילכם או לא, גם מבלי לצפות בדקה ממנו, ככה שהאחריות היא עליכם ועליכם בלבד.


עכשיו קח זום אאוט, הרבה אחורה והנה, פוזה חדשה לגמרי | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
שחרור יזום של ערימת תאים מוחיים יעזור לכם לעבור את הסרט הזה בקלילות וללא ציניות מיותרת. סרט קיץ שלא דורש מעצמו או מצופיו כלום והתפנק לעצמו בכוכב ראשי מרשים, שעוזר לקדם אותו, במה שהיה יכול להיות יופי של סרט כמעט רגיל עבור שירותי הסטרימינג.

משפט על הבמאים:
צמד התסריטאים-במאים האחראים על המחדלון הזה הם סקוט בק ובריאן וודס, אשר כתבו בעברם את ״מקום שקט״. הפעם הם קצת שיחקו עם הזמנים וגם עם אלמנט השקט מהסרט ההוא אל מול הרעש, מחריש האוזניים, של הדינוזאורים. ביימו ערימת סרטים קצרים, כתבו תסריטים מוצלחים יותר ופחות ופה בהחלט לא ניתן להצביע על פאר היצירה ופסגת הקריירה שלהם, אבל ניתן היה לצפות מהם לקצת יותר תחכום, לפחות בתחום הכתיבה.

משפט על השחקנים:
אדם דרייבר בקלאס ובאמת עם אפס מאמץ. לא יוצא מגדרו או משיל את עורו עבור התפקיד הגנרי, שהוא מגלם. אריאנה גרינבלט בת ה-15, אשר מגלמת את קואה, כבר אוחזת ברקורד נאה לגילה ותוכלו למצוא אותה בלא מעט סרטים מוכרים כמו: ״אהבה ומפלצות״ הנטפליקסי, בתור גומורה ג'וניור המפלושבקת בסרטי "הנוקמים" וממש בקרוב בתור שותפה צידית של מרגו רובי בסרט ״ברבי״. את בתו של דרייבר מגלמת קלואי קולמן, אשר מבצעת תפקיד לא רע ומורכב יחסית, עבור מעט זמן המסך שהיא מקבלת. תוכלו לזהות מסרטים כמו ״מילקשייק אבק שריפה״, ״תרגול בריגול״, ו״מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים״.


משפט על אורך הסרט:
שישים וחמש ועוד עשרים דקות של התמסרות לדינוזאורים במטווח הפרטי של אדם דרייבר וסיימתם את הסיפור.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "65": תשכחו אותו בדיוק אחרי 65 שניות
סרטים בקולנוע